آموزش مهارت خواندن درس فارسی دانش آموزان پسر پایه ششم در فضای مجازی

189.000 تومان

  • زبان مقاله: فارسی
  • فرمت فایل: ورد
  • تعداد صفحات: 13

توضیحات

مشخصات مقاله:

نویسندگان: 


چکیده:

خواندن از مهمترین مهارت هایی است که کودکان در مقطع ابتدایی بدان دست می یابند. کسب این مهارت مبنایی برای کوشش های تحصیلی آینده آنها خواهد بود. این مهارت دارای فرایندی بسیار پیچیده و مراحل گوناگون است. هدف از اجرای این پژوهش تقویت مهارت خواندن در درس فارسی در دانش آموزان پایه ششم می باشد. درس فارسی یکی از درس های مهم در مقطع ابتدایی است که خوب خواندن آن باعث درک و فهم بهتر آن و کسب هویت فردی و ملی می شود و دانش آموزان را به سایر دروس علاقمند می سازد.

روش شناسی تحقق مهارت خواندن

اقدام پژوهی یک روش پژوهشی مطرح در دنیاست که با هدف ایجاد پیوند بین نظریه و عمل و رفع مشکلات ناشی از شکاف بین دو عرصه در موقعیت های عمل به کار می رود. این پژوهش با روشناسی اقدام پژوهی انجام شد. فرآیند اقدامات محقق عبارتند از: گردآوری شواهد اول، اجرای راه حل های موقتی، اجرای بهترین راه حل، گردآوری شواهد دوم و در نهایت ارزیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن.

اجرای راه حل جدید و نظارت بر مهارت خواندن

در کلاس درس در ساعات تعین شده برای درس فارسی از دانش آموزانی که در خواندن مشکل داشتند؛ حکایت های کوتاهی انتخاب و با توجه زمان تعین شده ارسال میکردند متن مورد نظر بصورت عکس و تصویر همزمان در کلاس ارسال می شد تا سایر دانش آموزان صدا و تصویر را با هم داشته باشند؛ در این نوع خواندن که هدف لذت می باشد باعث افزایش درک زیبایی ها، افزایش آگاهی و لذت بردن از آثار ادبی اخلاقی و تربیتی است جهت علاقه مند تر شدن آنها خواسته شد صدای خود را با موسیقی همراه کنند. در هفته شنبه و دوشنبه به خوب خواندن درس فارسی اختصاص داده می شد و تاکید می شد که خوب خواندن در درس فارسی بسیار مهم است و هر کس بهتر بخواند یک متن را به دلخواه انتخاب کند بخواند و در گروه کلاسی ارسال کند این مساله باعث شد رقابت خوب و سازنده و تاثیر گذاری در دانش آموزان رخ دهد و در رو خوانی صحیح و استاندارد پیشی می گرفتند.

کلید واژه‌ها:

مهارت خواندن، دانش آموزان ابتدایی، درس فارسی، فضای مجازی، انگیزش در خواندن


منابع:

  • اکبری شلدره ایی، فریدون و دیگران. (۱۳۹۵). راهنمای آموزش زبان فارسی در دوره ابتدایی. تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
  • تبریزی، مصطفی طالاری زاده. (۱۳۹۷). روان خوانی تقویت مهارتهای روان خوانی و درمان اختلال در خواندن. تهران
  • مبنا. تقی پور، حسینعلی و کشاورز روح اله رشیدی سیف. (۱۳۹۶). دانش محتوایی روش های علمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تهران: آگاه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش مهارت خواندن درس فارسی دانش آموزان پسر پایه ششم در فضای مجازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان

بازگشت به بالا