آفرینش انسان. قرآن یا علم

190.000 تومان

  • زبان مقاله: فارسی
  • فرمت فایل: ورد
  • تعداد صفحات: 4

توضیحات

 مشخصات مقاله:

نویسندگانمهرداد محمدزاده بالکانلو


چکیده:

در این مقاله با استناد به آیات قرآن و استناد به متون علمی نشان داده خواهد شد که در موضوع آفرینش انسان و به وجود آمدن موجودات هیچ تعارضی بین قرآن و علم وجود ندارد و فقط نیاز به درک عمقی تر آیات قرآن و نگاه علمی تر و آینده نگرتر به آیات قرآن هست.

نظر علم درباره آفرینش انسان و موجودات

نظر پیشنهادی دانشمندان در مورد مراحل اولیه پیدایش موجودات بر روی زمین به مدل حباب معروف است. طبق این نظریه آمونیاک، متان و دیگر گازهای حاصل از انفجارهای آتشفشانی زیر دریایی در حبابهای زیر دریا محبوس میشدند.متان و آمونیاکهای مورد نیاز برای تشکیل آمینواسید ها درون حبابها در مقابل صدمات حاصل از اشعه ماورای بنفش محفوظ می ماندند. حبابها به سطح اقیانوسها می آمدند و پس از ترکیدن مولکولهای آلی ساده ایجاد میکردند. این مولکولها ضمن انتقال توسط باد و حرکت به سمت بالا در معرض اشعه ماورای بنفش نور خورشید و رعد و برق قرار میگرفته اند.

نظر داروین درباره حلقه های بعدی آفرینش انسان

مواردی که در تحقیقات داروین به عنوان نظریه اعلام شد.

الف) سازگاری با محیط

طبق این نظریه هر موجودی و هر نسلی برای تطابق با محیط تغییراتی را در خود به وجود میآورد. برای مثال انسان می کوشد آفتهای کشاورزی را با سمهای گوناگون از میان ببرد وقتی مزرعه ای را به قصد دفع آفت سمپاشی میکنیم جهشهای پیاپی در علوفه ها رخ میدهد و نوعی آفت پرورش مییابد که در برابر این سمها مقاوم است. حال میدان میافتد دست این گونه از گیاهان.

ب) قوی در طبیعت پیروز است

یعنی تنها موجودانی توانستند زنده بمانند که در نزاع با بقیه موجودات غالب شدند.

کلید واژه‌ها:

قرآن، آفرینش انسان، مبدا آفرینش انسان،  آفرینش انسان از نظر قرآن، آفرینش انسان قرآن یا علم، عمر جاودانه انسان، پیدایش انسان از سلولهای بنیادی


منابع

  • قرآن کریم، ترجه مکارم شیرازی
  • محمدپناه، بهنام. فرگشت (تکامل) و ژنتیک. 1394.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آفرینش انسان. قرآن یا علم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان

بازگشت به بالا