آسیب های شایع فوتبال

128.000 تومان

  • زبان مقاله: فارسی
  • فرمت فایل: ورد
  • تعداد صفحات: 14

توضیحات

 مشخصات مقاله:

نویسندگان


چکیده:

آسیبهای ورزشی جزو لاینفک همه رشته های ورزشی است. هر ورزشی که نیاز به آمادگی جسمانی بیشتری داشته باشد احتمال بروز آسیبهای ورزشی در آن هم بیشتر است. این آسیبها در ورزش فوتبال هم دیده میشوند. شایعترین آنها در اندام تحتانی ایجاد میشود. بعد از آن آسیبهای سر و صورت و پس از آن آسیبهای کمر در درجات بعدی قرار دارند.

حدود نیمی از آسیبها در فوتبال آسیب اندام تحتانی میباشد. (زانو به تنهایی 36% موارد را تشکیل میدهد). اندام فوقانی 30% آسیبها و ستون فقرات و احشاء باقی موارد را تشکیل میدهند.

شایعترین آسیب های ورزشی در رشته فوتبال

هر رشته ورزشی نمای ویژه ای از آسیب را نشان می دهد. اکثریت آسیبهای فوتبالیستها شامل آسیبهای نسج نرم (تاندون و عضله) و مفصلی هستند. کوفتگیها، پیچ خوردگیها (بویژه درمچ پا) و کشیدگی های عضلانی 75% کل آسیب را شامل میشوند. این آسیب غالبا در قسمت تحتانی رخ میدهند، که تقریبا 60% یا بیشتر از کل آسیبهای فوتبال را شامل میشوند.

مفاصلی که اغلب اوقات درگیر میشوند زانو و مچ پا هستند. البته ورزش فوتبال مصون از آسیبهای تنه، فرق و بدن فوقانی نیست. آسیب کمر ممکن است در مقایسه با آسیب عضلانی بدن تحتانی بیشتر به دور ماندن ورزشکار از صحنه رقابتها منتهی شود.

آسیب های سر و صورت در فوتبال

ضربات شدید وارد به سر میتوانند موجب اختلال موقت در عملکرد مغز شود که به آن کانکاشن Concussion میگویند.کانکاشن میتواند موجب کاهش سطح هوشیاری، سردرد و تهوع شود. کانکاشن بندرت بر اثر آسیب سر به توپ ایجاد میشود و عامل آن بیشتر ضربه هد یک بازیکن به بازیکن دیگر یا به زمین یا به دروازه است.شایعترین علت آسیب به کله برخورد فرق دو بازیکن که هر دو میخواهند به یک توپ با هد ضربه بزنند. احتمال دارد آرنج، بازو و یا حتی پای پازیکن دیگر هم به فرق آسیب بزند.

کلید واژه‌ها:

آسیب، فوتبال


منابع

  • کتاب آسیب شناسی ورزشی؛ دکتر نادر رهنما دانشیار آسیب شناسی ورزشی دانشگاه اصفهان
  • کتاب آسیبهای ورزشی: علل، آسیب شناسی، اصلاح حرکات و مراقبتها؛ سید راشد اخوت
  • سایت ورزش توانیر
  • دکتر مهردادمنصوری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آسیب های شایع فوتبال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان

بازگشت به بالا