آسیب شناسی روانی و اختلالات رفتاری رشد کودک

197.000 تومان

  • زبان مقاله: فارسی
  • فرمت فایل: Word
  • تعداد صفحات: 35

توضیحات

مشخصات مقاله:

نویسندگان: 


چکیده:

از روش تعلیم و تربیت انسان و زیانهایی که بر اثر فقدان یا نقصان آن دامنگیر فرد و جامعه می شود از سویی احتمال انحراف آن از مسیر صحیح در مدت رشد فرد از سوی دیگر ایجاب می کند که فعالیتهای مربوطه مورد توجه خاص و مداوم قرار گیرد و اثرات این فعالیتها جز در رفتار فرد قابل مشاهده نیست.

اختلالات رفتاری:

رفتار کودک همانند سیستم اعصاب وی روبه رو رشد و تکامل است. کودکان در برابر فشارها و تغییرات زندگی از خود واکنش ها و عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند. تغییرات محیط و رفتار والدین و اطرافیان کودک در صورتی که هماهنگ با وضعیت جسمی و شناختی وی نباشد باعث بروز عکس العمل های رفتاری نا مناسبی از جانب آنان می شود. می توان چنین ادعا کرد که رفتار کودک زبان گویای وی است و هر چه کودک در ارتباط با دیگران و بیان احساسات و نیازهای خود مشکلات بیشتری داشته باشد دارای اختلالات رفتاری بیشتری خواهد بود. بدلیل اینکه کودکان در بیان احیایات خود از قبیل درد، محرومیت، اضطراب و ترس ناتوان هستند، به عنوان پاسخ علائم جسمانی و قابل مشاهده رفتاری مانند شب ادراری، کم و بد خوابی، دندان قروچه، تیک، بی قراری، بی اشتهایی دل درد، دزدی و دروغگویی از خود نشان می دهند. این رفتارهای نا مناسب و رفتارهای دیگر ممکن است شدیدتر از این موارد باشند نیازمند مداخله و اصلاح هستند. (سایت انجمن روان شناسی).

اختلالات رفتاری در کودکان:

اختلالات رفتاری در کودکان اکثراً به صورت ناسازگاری و رفتارهای ناجور و غیر اخلاق یا ضد اجتماعی حتی جنایی ظاهر می شود. این دسته از افراد با افراد منحرف همانند سازی دارند و از معیارهای گروههای منحرف تبعیت می کنند مانند فرار نوجوانان از مدرسه و همکاری با قاچاقچیان، جنایت، تخریب و فساد. این افراد خطرناکترین افراد جامعه هستند و همواره حالت انتقام جویی عجیبی نسبت به افراد جامعه و حتی والدین خود دارند. اختلالات رفتاری از اوایل کودکی به صورتهای مختلف تظاهر می کند. این افراد به آنچه ب و زشت یا ممنوع است تمایلی افراطی و بیمار گونه دارند به علت داشتن علاقه جنون آمیز اذیت، آتش سوزی، آزار و آسیب حیوانات و کودکان کم سال لذت می برند (سایت انجمن اختلال رفتاری).

کلید واژه‌ها:

اختلال رفتاری، رشد کودکان، آسیب شناسی روانی


منابع:

  • احدی، حسن، و فرهاد جمهوری، (1377)، روانشناسی رشد (2)، نوجوانی، جوانی، میانسالی، پیری، تهران، بنیاد
  • ای جین گارلند، (1384)، افسردگی در نوجوانا (ترجمه سیامک نقشبندی) تهران، ارسباران
  • اریک جی، ماس ف راسل ای. بارکلی (1383). روانشناسی مرضی  ترجمه حسن توزنده جانی ف جهانشیر توکلی زاده، نسرین کمال پور ف تهران. انتشارات آوای کلک، مرندیز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آسیب شناسی روانی و اختلالات رفتاری رشد کودک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان

بازگشت به بالا